Överenskommelse om distansarbete

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Denna digitala tjänst är till för dig som kommit överens med din chef om distansarbete enligt upprättade riktlinjer (som du hittar här).

Du fyller i uppgifterna på egen hand eller tillsammans med din chef, efter att ärendet skickats in så kommer din chef få ett e-postmeddelande där denne behöver godkänna eller neka rätten till distansarbete. Du kommer också att få en bekräftelse per e-post när din chef gjort detta.

Utdrag ur riktlinjen:

Distansarbete är ett sätt att organisera och utföra arbete regelbundet utanför arbetsgivarens lokaler. I Lilla Edets kommun avses med distansarbete sådant arbete som medarbetare regelbundet utför i hemmet på den så kallade distansarbetsplatsen.

Med tillfälligt hemarbete avses arbete som utförs tillfälligt och sporadiskt utanför huvudarbetsplatsen.

Både distansarbete och tillfälligt hemarbete kan anses som hybridarbete, det vill säga att man både arbetar på huvudarbetsplatsen och hemifrån utifrån behoven i verksamheten.

För lärare med förtroendearbetstid gäller att dessa på eget ansvar kan förlägga viss del av sin arbetstid utanför den ordinarie arbetsplatsen. Detta är inte att anse som distansarbete eller tillfälligt hemarbete.

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa